‘Menjerit kat speaker 5 kali sehari macam orang gi.la’ – Biiadab! Netiizen gesa pihak berkuasa ambil tindakan terhadap individu hi.na Islam

Tular ketika ini, status seorang lelaki yang telah menghina seruan azan mengundang kecaman netiizen. Tetapi lelaki berkenaan yang dikatakan seorang ejen hartanah tidak mengaku salah. Dia mendakwa akaun Fcbooknya telah digodam.

Bukan sahaja statusnya tvlar, bahkan beberapa keping gambarnya berserta nombor telefon menjadi perhatian netizen. Netizen mengharapkan kes lelaki ini segera mendapat perhatian pihak yang berwajib kerana telah menghiina Islam.

Isshh rimas la dengar orang memekak pakai speaker 5 kali sehari. Orang nak tidur la wei. Ni bukan tahun 600-an, orang tak ada kerja, perang je kerjanya, bvnuh sana, bvnuh sini, kena bvnuh.

Dulu tahun 600-an tak ada pun mikrofon dan speaker, jalan jugak hidup. Kalau plan nak memekak, nak jadi kan kita pun turut ikut, lupakan saja. Dulu masa kecil, niightmare wei, seram, sumpah. Takut dengar orang menjerit macam kena sawan ba.bi.

Masa kecil korang tak pernah nightmare ke dengar azan? Bukan merdu pun, seram entah apa-apa dia cakap. Cuba bayangkan main mantra hindu 5 kali sehari, ko seram tak? Bukan azan saja dia memekak, entah apa dia cakap.

Cakap sampai berjam kat speaker sampai satu kampung dengar. Kalau orang dengar berjam-jam kalau logik pun tak apa, ni duk bincang, “boleh tak orang Islam basuh baju dengan bukan Islam di dobi? Troli boleh pakai tak? Christmas boleh ucap tak?.” Buang masa.

Kau suka hati kau la. Memang kau orang suka benda-benda yang tak masuk akal. Tapi jangan kacau orang lain, silap haribulan orang gi.la jalan tengah saf pergi depan cucuk pergi depan cvcuk Imam dengan pisau ke t3tak parang ke baru tahu. Sumpah, Tuhan takkan tolong.

Kalau nak reminder nak sembahyang, pakai alarm phone dah. Majoriti pun tak ikut sembahyang 5 kali sehari. So menjerit kat speaker hari-hari macam orang gi.la, tu tak berjaya jugak.

Bila dengar azan, kita bukan Islam cakap, “Oh anjing sudah mula menyalak.” Lepas tu kita buka radio kuat-kuat biar tak dengar suara orang kena sawan ba.bi.

Difahamkan, netizen juga telah membuat laporan polis berhubung tindakan biadabnya itu. Sumber: Akem Danial via thereporter.my

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *